Interne beheersing en toezicht

In 2014 zijn onderdelen van de administratieve organisatie en de maatregelen van interne controle, die daarin verweven zijn, beoordeeld. Het algemene beeld over de onderzochte processen en producten is positief:

• Vanuit de controle zijn geen significante tekortkomingen in de administratieve organisatie en interne beheersing geconstateerd.
  • De kwaliteit van de administratieve organisatie en interne controle in 2014, voor zover van belang voor de controle van de jaarrekening, is verbeterd.
  • Uit de beschouwingen van het OMO managementcontrolsysteem is er binnen OMO sprake is van sterke ‘high level controls’. Externe en interne ontwikkelingen die invloed hebben op het realiseren van de strategische en financiële doelstellingen worden snel gesignaleerd en leiden tot bijsturing als daartoe aanleiding bestaat.

Hiermee wordt bevestigd dat de basis van alle procedures en processen binnen de vereniging nog altijd solide is.