Varendonck-College, Asten

www.varendonck.nl

rector: Irma van Nieuwenhuijsen

opleidingen: vwo, havo, vmbo, praktijkonderwijs

locaties:

• Asten
  • Someren

Op de valreep van het kalenderjaar 2014 heeft het Varendonck-College zijn nieuwe kernboodschap gepresenteerd. Optimisme, verantwoordelijkheid, veiligheid zijn sleutelwoorden. We werken iedere dag aan de individuele leerroutes van onze leerlingen en hebben voor elk talent een passende plek.

In deze boodschap zit ook de ambitie: individuele leerroutes. In 2014 is op strategisch niveau gestart met plannen voor het Varendonck-College in 2020. Tegelijkertijd wordt hier ook in de klas aan gewerkt: er is begonnen met schoolbrede projecten die naar hetzelfde doel moeten leiden: maatwerk voor elke leerling. Zo is er een beweging van boven naar beneden, maar ook vice versa.

Het Varendonck-College is in 2014 gestart met de academische opleidingsschool. Met de academische opleidingsschool draagt de school bij aan een betere opleiding voor docenten van de toekomst en wordt gewerkt aan onderzoek in de school dat het onderwijs ten goede komt. In 2014 is een meerjarig onderzoek gestart naar de effecten van tweetalig onderwijs op de school.

De Onderwijsinspectie heeft de school tweemaal bezocht in 2014: de vwo-afdeling en het praktijkonderwijs zijn beide positief beoordeeld. De examenresultaten waren ook in 2014 goed: 96% van alle leerlingen heeft de school met een diploma verlaten.