Scholengroep Het Plein - Sint-Joriscollege

www.sghetplein.nl

rector: Corinne Sebregts

opleidingen: vwo, havo, mavo, vmbo en praktijkonderwijs

locaties:

• Sint-Joriscollege, Eindhoven
  • Aloysius/De Roosten, Eindhoven
  • Antoon Schellenscollege, Eindhoven
  • Vakcollege, Eindhoven
  • Praktijkschool Eindhoven
  • Pleinschool Helder, Eindhoven

Het Sint-Joriscollege is een school voor vwo (gymnasium en atheneum), havo en mavo. De school biedt het project Kunst & Cultuur aan, heeft een bètaprogramma en voor leerlingen met een brede belangstelling voor sport zijn er de sportklassen. Daarnaast is ’t Joris een Topsport Talentschool (LOOT) met een daaraan verbonden CTO-afdeling (Centrum voor topsport en onderwijs) en de enige gecertificeerde Cultuurprofielschool in de regio Eindhoven. De school telt circa 1460 leerlingen.

Het Sint-Joriscollege is een relatief grote school maar heeft het onderwijs kleinschalig georganiseerd in vijf teams. De school kenmerkt zich door een open karakter, waarbij iedere leerling zich gekend en herkend voelt.

De school zorgt ervoor dat elke leerling bij het verlaten van de school zelfbewust en goed toegerust de vervolgstappen kan nemen die bij hem/haar passen. En dat elke leerling de ontwikkelde kennis en vaardigheden effectief kan inzetten in de maatschappij.

De onderwijsresultaten zijn op alle drie de afdelingen voldoende, maar het streven is om deze verder te verbeteren. In het kalenderjaar 2014 werd het verbetertraject verder vormgegeven. Communicatie over goed onderwijs staat daarbij centraal, met aandacht voor alle betrokkenen: leerlingen, ouders, docenten en alle andere medewerkers. In 2014 heeft de school een overeenkomst voor deelname aan het Econasiumprogramma ondertekend: een programma voor vwo-leerlingen met wiskundig inzicht en interesse in economische onderwerpen. Het Econasiumpogramma start in januari 2015. Verder is de directiestructuur gewijzigd en is Peter van den Eijnde per 1 februari 2015 benoemd als vestigingsdirecteur.