OMO Scholengroep De Langstraat – Van Haestrechtcollege

• Walewyc-mavo, Waalwijk
  • Van Haestrechtcollege, Kaatsheuvel
  • d’Oultremontcollege, Drunen

In 2014 is duidelijk geworden dat de school met deze omvang levensvatbaar is. Tegen de verwachting in (285 leerlingen) zijn er 307 leerlingen ingeschreven. Leerlingen uit deze regio zijn bewust gaan kiezen voor het Van Haestrechtcollege.

Na de invoering van een nieuw onderwijsconcept en een naamsverandering in 2013, is de blik nu op de toekomst gericht. Het nieuwe onderwijsconcept ‘Onderwijs op Maat’ heeft in de praktijk vorm gekregen en is evolutionair bijgesteld naar de behoefte van onze leerlingen. Vanaf augustus 2014 spreken we dan ook niet meer over onderwijsinnovatie, maar over Ons Onderwijs.

Naar aanleiding van de attendering en waarschuwing van de Onderwijsinspectie is er een Plan van Aanpak gemaakt waarin voor de korte en middellange termijn verbeteracties zijn benoemd. In dit Plan van Aanpak staat op welke manier er gewerkt zal worden aan het duurzaam verbeteren van de leeropbrengsten. Dit vertaalt zich in drie speerpunten voor de korte en middellange termijn, te weten:

• De lerende leraar
  • De lerende organisatie
  • De lerende leerling

De acties en verbeterpunten uit het Plan van Aanpak zullen een geheel gaan vormen met Ons Onderwijs, dat we de komende periode verder gaan ontwikkelen.