Script!

In 2014 hebben de academische opleidingsscholen van de vereniging een platform gelanceerd voor kennisdisseminatie van schoolgebonden onderzoek door docenten: www.script-onderzoek.nl.

Koers 2016, het strategisch beleidsdocument van de vereniging, zet sterk in op professionalisering, op opleiden in de school, op het zelf doen van onderzoek en op kennisdeling. Hoewel er al veel onderzoek wordt gedaan binnen het voortgezet onderwijs is verspreiding van de resultaten vaak beperkt. Doel van Script! is om docenten, schoolopleiders en studenten van de lerarenopleiding in staat te stellen hun praktijkonderzoek toegankelijk te maken voor collega’s en/of studenten. Het platform beoogt niet alleen de resultaten van praktijkonderzoek bereikbaar, bespreekbaar en toepasbaar te maken, maar ook een podium te bieden aan onderwijsprofessionals om hun onderzoek te publiceren.

Script! is in beginsel een web-based platform. Er zijn vier publicatievormen:

• Thematische artikelen van ongeveer 4.000 woorden;
  • Specifiek docentenonderzoek van 2.000 woorden;
  • Script-dialoog voor opinievorming;
  • Script! Talks voor publiek.

Op 27 mei 2014 is de website van start gegaan. Er zijn twee artikelen bundels gerealiseerd, 35 artikelen en 7 Script! Talks.