Deze website maakt gebruikt van cookies om instellingen te onthouden en om de website beter op uw behoeften af te stemmen. Klik hier voor meer informatie over cookies.

Ja, ik ga akkoord Nee, ik ga niet akkoord X
« Terug naar zoekresultaten

Onderwijsinnovatie op basis van praktijkrelevant onderzoek

Schoolgebonden onderzoek kan worden gezien als een professionaliseringsstrategie voor docenten. Vanuit vraagstellingen over de praktijk van het eigen lesgeven, ontwikkelt de docent een andere kijk op zijn dagelijkse routine. De verwachting is dat deze vorm van onderzoek leidt tot onderwijsverbetering, al is het inherent aan praktijkonderzoek dat dit pas op termijn zichtbaar wordt. Het is met andere woorden nog niet altijd meteen duidelijk of dit onderzoek aantoonbaar tot innovatie leidt. Soms kan onderzoek ook juist aantonen dat een bepaalde vorm van didactiek niet blijkt te werken, wat ook waardevolle informatie oplevert.

Resultaten van praktijkrelevant onderzoek worden gepubliceerd op de website van Script!

pagina opties

Mijn OMO verslag (0)